torsdag 30 augusti 2012

Min Onsdag

Onsdag = halvdag = ledig eftermiddag.
Det gillar vi!

Vi besökte stans nya bageri/café. Så himla kul att vi fått nåt nytt, mordent och trevligt hak till stan.
Dock var vi en hel barnvagnsliga så vi bestämde oss för att ta med vårt fika och gå till närmaste lekpark. Det blir lugnast så, fniss!



Jag smaskade på en räksmörgås på ett fantastiskt gott bröd, Mejjis fick en kanelbulle.
Sen blev det lek och bus i lekparken.



Vi har ju en del ungar nu i vårt gäng så vi får inte riktigt plats överallt.
Vilken varm eftermiddag det blev igår, vi mammor satt i skuggan medans barnen lekte.



Mot kvällningen drog jag och vänner till Västerås för att kika på höstens Pompdelux-kläder.
Jättemysigt att få komma hem till Helena och spana på alla fina kläder.
Vi blev helt tossiga och unnade våra ungar massa fina kläder.
Tack Helena för att du tog dig tid och öppnade upp ditt hem.


När jag vaknade i morse kände jag hur mycket ny energi jag fyllts med, det gör en gott att åka iväg och bara vara sig själv för en stund (vi avslutade Västeråsbesöket med en sen middag på Mac donalds, lyxigt värre.) Tack tjejer för en kul utflykt!

Dock försvann min energi i morse när jag märkte att Mejjis inte hade samma energi som jag. Hon måste ha varit morgontrött för ingenting passade sig. Vad jag än gjorde var fel i hennes ögon.
Jag öppnade tandkrämstuben - Nonno kääääj (Mejjis kan själv)!!!, jag gav henne en halv banan och började dra av skalet - Nonno kääääj!!!!
Ja allt jag gjorde var fel och en skrikande Mejjis blev resultatet.

Vi tog oss i allafall till dagis (bytte ut cykeln mot bilen en dag som denna). Väl på dagis kom en av hennes fröknar och mötte henne i dörren och tog sig an Mejjis och vips så fick jag se en nöjd och glad tjej som gick in med fröken på avdelningen.

Skönt med en pedagog som vet hur man tar hand om morgontrötta tjejer. Tack J.

Ha nu en bra dag allihopa.
Efter jobbet ska jag mysa med min tjej i tre timmar, sen är det dags att fara iväg igen. Ikväll vankas det te-kväll och jag ser fram emot att sitta och mysa med goa vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar