lördag 18 augusti 2012

Duktig tjej

Måste bara berätta en sak om vår duktiga lilla tjej här hemma. Jag tycker jag förvånas varje dag för vad hon kan och lärt sig.

I dag står vi alla tre nere i källaren och jag och Joel dividerar om hur vi ska göra i vårt nya förråd. Så säger Mejjis att hon måste gå på pottan (hon säger typ bajs). Hon har ingen blöja på sig.

Jag frågar om vi ska gå upp på pottan, -ja, säger hon.
Jag pratar en liten stund till med Joel och Mejjis går uppför trappen.

Vet ni vad hon gjort när jag kommer upp?

Hon har kissat på pottan, burit pottan med kiss in till toaletten (som inte är i samma rum som badrummet), hon har hällt ut kisset i toaletten och sen spolat.

Jag blir gråtfärdig.Vilken duktig tjej jag har.
Och vi som inte alls är så aktiva med potträning, vi tar det lite som det passar.


Och sen så måste jag bara visa Meja-Lisas nya fina höstskor.
149kr på H&M.
Perfekt sån lite lagom "va fin sko". Inget man har i sandlådan och på dagis kanske.

Det roliga var att här om kvällen satt Joel och jag och beställde lite kläder från H&M (på nätet) och då beställde vi dessa.
I går när vi hade familjen Almqvist här på besök så hade de med ett paket till Mejjis. Och gissa vad som var i paketet?!
Jo likadana skor som vi beställt, fniss!
Så de vi beställt får snällt åka tillbaka med posten.

Fina är dom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar