måndag 25 juni 2012

Detta regn, denna dag...


Pärlplatta och vattenfärg


Vilket jäkla väder!!
Det är 25 juni, har vädergudarna missat det?

Nog för att vi har gjort den här lediga dagen till en bra dag, men det hade ändå varit härligare att springa runt barfota, blåsa upp poolen, haft picknick eller gjort något sånt härligt.

Meja-Lisa lider ju inte men jag blir mer och mer desperat efter sol och värme.
Kommer det bli någon sommar?
Jag går på semester på fredag, kommer sommaren då tro?

Nu när jag sitter här vid min dator så tittar jag ut, det ser ut och känns som höst. Jag har tänt ett ljus och det ger ju ytterligare höstkänsla.

Ja ja, nu ska jag sluta klaga, berättar istället vad vi har haft för oss idag.

Första delen av förmiddagen tillbringade vi här på hemmaplan, Meja-Lisa pysslade med lite av varje och likaså gjorde jag.
När Mejjis hämtat strumpor och skor till sig själv och stod vid dörren och ropade OE (Olle) så insåg jag att det var dags att hitta på något. Jag sa till Mejjis att jag bara skulle klä på mig, att jag inte kunde gå i morgonrock till Olle. Vips så hade hon varit i min låda och hämtat troser och ett linne....snälla Tokan.

Vi sprang över till Olle, snabbt i regnet.

Vi hade en jättemysig innedag. Ebbe var oxå där och lekte. Vi fick god lunch, mellis och fika och skönt häng.

På eftermiddagen drog vi till Dollarstore i Arboga, jag har aldrig varit där förut.
Jag köpte faktiskt nya tallrikar och assietter. Jättefina. Får ta kort och visa er men just nu är de i diskmaskinen, så ni får vänta.

Våra gamla tallrikar passade inge bra i diskmaskinen, så nu var vi trötta på att svära varje gång det var dags att plocka in i maskinen.
Skönt!!

Jag handlade även lite annat smått och gott, bland annat en dörrmatta, en liten bricka till Mejjis fil och macka, fina servetter mm.

Nu i kväll har vi myst här hemma, målat vattenfärger, ätit kvällsmat slappat i soffan och så har även jag varit iväg och handlat. Kylskåpet gapade tomt och behövde påfyllning.

Nu ska jag spela lite rumble och om jag orkar ska jag börja läsa en bok. Det brukar dock inte gå så bra med den saken.

God natt på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar