fredag 20 april 2012

I dag och I går


Den här förmiddagen har vi spenderat på vårdcentralen.
Nu har jag varit och kollat upp min lilla tjej, det känns skönt i mamma-hjärtat.
Två timmar spenderade vi hos doktorn, fast den mesta tiden var i väntrummet.

Jag har ju fått på hjärnan att hon skulle ha diabetes för att hon dricker så mycket vatten, men nu kan jag äntligen slå bort det ur huvudet, puuh!!

Vi har tagit stick i fingret och kissprov och allt ser ut som det ska!!

Doktorn lyssnade även på lungor och hjärta och kollade i öron och hals.
Hon konstaterade att hon hade lite falskkrupp.
Vi fick recept på en vidgande hostmedicin som hon ska ta i fall det blir för tjockt i halsen.

Väntrummet var skoj, speciellt fiskarna.

I morse hade vi Mariah här på en snabbfrukost med bikiniprovning, det ni !!
Mysigt med besök på morgonen.

Nu sover Mejjis, hon somnade så fort jag satt henne i bilen.




I går kväll var jag i väg för att få lite tips hur jag kan använda min kamera, så jag slipper använda "auto-knappen" hela tiden.

Nu är auto-knappen ett minne blott och jag förstår nu när någon snackar om ISO, bländare och slutare, JIIIIPPI!!!

Tack snälla Ammi för att du tog dig tid och hade en liten kurs för oss.

http://ammibrink.blogspot.se/





Det krävs många timmars fotande för att förstå hur man ska göra, men nu vet jag i allafall vad de olika inställningarna är till för. En jättebra början!!

1 kommentar:

  1. Braaa! Du kan du lära mig :-)

    Vad skönt att ni fick kolla upp tokan ordentligt, det är alltid skönt att veta. Fick ni ventoline, det är ju jättebra och lite luftrörsvidgande. Men TOKIGT att ni fick vänta så länge innan ni fick komma!

    Ha en fin fredag. KRAM S

    SvaraRadera