onsdag 25 april 2012

Feberföljetongen

Jag förstår om det är tråkigt att läsa om sjukdommar och elände, men eftersom det här är min dagbok så får ni stå ut, fniss!!
Snart kanske jag skriver om något roligare.

I morse vaknade Meja-Lisa med 41.1 i feber!!
Hon fick en alvedon och piggade sen på sig. Mormor och Mejjis lekte lugna lekar tills Mejjis somnade vi elva.

Jag jobbade fram till tolv, sen avlöste jag mormor.

Mejjis har nu vaknat och har inte mer än 38 i feber, och det var sex timmar sedan hon fick alvedon. Skönt!!
Vi har fått tid hos doktorn på eftermiddagen, så vi tar oss dit och kollar upp lilla Tokan.



Nu har hon ätit lite mat och så bad hon om kaka, så nu är det majskrok och kexfest i soffan.
Underbart när hon ber om något att äta.


I kväll ska jag kanske på Me & I -party (barnkläder), vi får se hur Mejjis mår och om mormor och morfar orkar vara barnvakt ikväll också.
Det är skönt att gå bort samtidigt som det är skönt att va hemma och se att allt är bra med min lilla tjej. Men hon är ju med mormor och morfar, och det känns tryggt!

Nu ska jag hänga tvätt och sen mysa med Mejjis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar