måndag 19 mars 2012

Energi!!

För tillfället känns det som jag är full av energi, kanske är det vårkänslor. Det i kombination med att jag trivs så bra med livet just nu.
Jag gissar att det märks här på bloggen också för jag kan komma på mig med att skriva härligt, underbart, fantastiskt och andra positiva ord mest hela tiden.

Men det är så det känns just nu.
Jag sover gott om nätterna och är pigg hela dagarna.
Jag har en underbar dotter och sambo som gör att det pirrar i min kropp.
Jag har börjat springa och det ger mig mycket energi.
Jag har härliga vänner som ger mig styrka.
Jag har ett hem som jag trivs så jäkla bra i, jag älskar att vara hemma och fixa och greja.
Jag har ett bra arbete och bra arbetstider.

Ja ni hör ju, jag har ingenting att klaga på just nu.
Visst har jag dåliga dagar och stunder, men just nu är de rätt sällan...och dyker de upp så försöker jag mota bort dom och tänka positivt.

Det kanske låter "klychigt"men det är faktiskt sant. Det hemska vi var med om med Meja-Lisa i höstas och andra hemskheter (som inte hänt mig, men som personer jag känner har fått uppleva) har gjort att jag oftare och oftare stannar upp och tänker på att "leva nu". jag blir inte lycklig att att grotta ner mig i negativa tankar. Men det är lättare sagt än gjort att "leva nu", man får verkligen pränta in det.

I dag efter jobbet cyklade jag och hämtade Mejjis på dagis och så hojjade vi vidare hem till Olle och Emma. Jag tankade positiv energi (ni som känner Emma vet att hon är ett energiknippe som sprider glädje runt sig), vi fikade och barnen lekte.

Sen for vi hemåt och där väntade pappan för en stunds utelek. 

Efter det gick vi in och lagade mat. Vi fick fina pojkar med mamma på kvällsmat.
Meja-Lisa var på sitt bästa humör när Alexander & Anton var här och lekte med henne.
Lite traderafix och kvällsfika klarades av innan de gick hem.

Nu har jag haft en timmes "fri lek"men ska snart lägga mig i sängen och kolla "30 grader i februari".


Jag är tacksam för det jag har, även om jag ofta vill ha nya saker. Utan det jag har är de nya sakerna ingenting värda. Var tacksam du också.
Kram till dig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar