måndag 20 februari 2012

Sat-tyg!!

Jag och gardiner är ingen bra kombinatinon, eller jag och tyger över huvud taget. Jag har aldrig varit förtjust i det mjuka sladdriga tyget. Ville aldrig ha syslöjd i skolan heller.
Men jag vill ha fina gardiner, kuddar och dukar.

Jag önskar att jag kunde sy men jag har ingen lust att lära mig, inte just nu.
Jag har ju min mamma som syr det jag vill ha och även lagar våra kläder. Men så kan jag ju inte hålla på i all evighet.

Jag har tyg som ska bli en gardin i tvättstugan men det tyget har legat på hatthyllan sen i början på hösten. Hade jag varit intresserad och kunnat sy själv hade det varit klart för längesen.

Och så är det hissgardinerna till Mejjis rum, där behöver jag köpa 3 rundstavar a´ 1,40m plus någon slags upphängningsanordning men även i detta fall händer inget!!

Ja ni ser ju hur tomt och kalt det är i hennes fönster...


Jag brukar ju va rätt effektiv annars men just när det gäller tyger så blir det alltid liggandes.
Jag har en hög av tunt vaxdukstyg liggandes också, det ska jag ha för att klä in vårt skafferi i köket. men även här tar det stopp.

Jag ska ta tag i det här någon dag...ska bara be mamma om hjälp:-)

2 kommentarer:

  1. Jag förstår precis vad du menar... men jag fick tyvärr ingen annan "inredningsgen" heller! Jag tycker ni har det så fint ändå utan gardiner så känn ingen press. Du kan ju alltid tänka på oss om du får lite ångest:) /S-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack S-L!!
      Fast ni gör ju annan nytta på er tid, typ tränar som tokar;-)
      Men jag lägger det där med sy och tyger åt sidan tills jag känner att jag har lust:-)
      Kram till er

      Radera