fredag 17 februari 2012

Mejjis rum

Mejjis bästa kompisar!
Karin Kanin fick hon av mina gamla jobbarkompisar på Mälarenergi. Hon är med överallt.
"Lilla Grå" har hon fått av "grannpojken" Jack.
Båda finns alltid med i sängen när det är sovdags.

Jag är så nöjd med Meja-Lisas nya rum, det blev precis som jag ville.

Nu är det ju lite tomt men jag gissar att det kommer fyllas på med leksaker och möbler genom åren.
Större säng, skrivbord, klädskåp...ja det är en del som kommer hända i det här rummet de närmaste 15-20 åren;-) För tillfället är det lekrummet på nerevåningen som erbjuder mest med lek.

Här ser ni i alla fall Mejjis sovhörna, här sover hon så gott (peppar peppar).


Lådan som jag köpte på vintermarknaden förra helgen står bredvid sängen och ska fyllas med böcker.


Måste ta tag i gardiner. Jag har köpt fina vita hissgardiner men måste köpa rundstav att sätta nertill och så måste jag komma på någon uppsättningsanordning.
Vi ska även sätta upp en spegel och tre bokstäver som ska upp på väggen.
Jag har en gammal träfärgad pigtittare nere i garaget som håller på att omvandlas till vit. Den ska också få pryda rummet.

Det är så kul att hålla på och greja!!
Lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar