tisdag 21 februari 2012

Det här är livet!

Vilken dag!!

I dag har jag varit hemma med eventuellt magsjuk Meja-Lisa, men nu har vi nog uteslutit magsjuka. Vi gissar på att magbesvären har med nya tänder att göra.

Vi har varit ute och lekt med Nelli och Tilde i dag. Sofia såg något vitt i Mejjis mun och när jag kollade närmare så såg jag att det är fyra tänder som är på väg att spricka igenom. Usch vad det måste göra ont, men Mejjis har inte klagat.
Så troligtvis är det det som förorsakat den dåliga magen. Skönt!

Det kan ju inte vara så kul att vara hemma med sitt barn som verkligen är jättedåligt men att vara hemma med en fullt frisk unge är ju hur härligt som helst, speciellt med dagens väder.
Jag har pratat med dagis också så i morgon får vår Toka gå dit igen.

Vi har varit ute både på för och eftermiddagen, där i mellan så har Nicke lagat gudomlig mat åt oss.Vilken lyx att få sätta sig till dukat bord.

Dagens lunch:
Göspaket med morot, potatis rödlök och timjan och till det en 
vit choklad & vitpepparsås.
Helt gudomligt!

Inte nog med det, när vi sitter ute i solen på eftermiddagen kommer han ut med te, tårta och tärnad mango. Vilken karl!

I dag fick jag använda mitt favorituttryck:
Det här är livet!!

Sofia, Tilde, Nelli, Mejjis, jag och vår härliga dag!

2 kommentarer:

  1. Ja, idag levde vi verkligen livet:) Tackade Nicke ordentligt innan han åkte till jobbet för en härlig dag och god mat:)
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Bra!!
    Du har det bra du;-)
    Tack än en gång!!

    SvaraRadera