söndag 27 november 2011

Första adventsmys!!

Vilken lugn och härlig dag det varit idag, precis som en adventssöndag ska vara.
Joel åkte i väg och handlade till mig i förmiddags så att jag kunde baka lite. Finns det nåt mer avkopplande och mysigare än att baka när man känner att man har den tiden.

Jag gjorde den kladdkakan, med center, choklad och nötter på, som jag gjorde till fars dag. Nu skar jag den i lite mindre mumsbitar, lagom att stoppa i munnen.
Och så gjorde jag en ny favorit enligt både Joel och mig, saffranskladdkaka. Verkligen jättegod!! Jag gjorde den i muffinsformar i stället för som en stor kaka. Det är inte choklad i den, men saffran mycke vaniljsocker och så det vanliga, mjöl, smör, socker, ägg o salt.
Ett alternativ till lussebullarna.

Framåt eftermiddagen/kvällen kom några vänner på adventsmys och fick smaka smaskigheterna...


 




 Våra ungkottar
(Mejjis tröja o byxa köpte jag på Granit)

1 kommentar:

  1. Hej! Våran "riktiga" vagn är Teutonia spirit och den nya tror jag hette babytravel och är också en sportvagn! Är ni också i byta vagn tankar?? Kram

    SvaraRadera