onsdag 31 augusti 2011

Lycka eller inte?!

Nu känner jag lycka, det är så jäkla nystädat här hemma!! Jag har bestämt mig för att lycka och städning inte får ha någonting med varandra att göra men just nu kan jag inte låta bli att känna ett litet rus i kroppen. Sitter här efter att Joel och jag har städat så jäkla bra, så där extra noga. Inte bara en snabbstädning utan även torkat alla skåp i köket, dammat överallt, torkat golven, gjort rent micron, tvättat upp hela tvättkorgen mm mm mm

Som jag skrev så är jag noga med att att städning inte får ta för stor plats i mitt/vårt liv, tidigare har jag varit väldigt pedantsisk men jag har bestämt mig för att bryta det. I bland går det bra men ibland mår jag dåligt när jag känner att det är skitigt, så kände jag igår och då bestämde vi oss för att ha den stora städdagen i dag och ingenting skulle få stoppa oss.

Det blev jäkligt svårt när det kom en inbjudan att hänga med på bishop i kväll, men vi hade ju bestämt och jag vet att nu är jag så mycket nöjdare än om jag skitit i städningen.Jag hade garanterat haft en roligare kväll på Bishop men jag fick stå i mot och se fram emot trevliga och roliga kvällar som väntar de närmaste dagarna.

Nu skiner det...

 Mejjis byter dammsugspåse



Meja-Lisa tog en paus, tog på sig hatten, slog sig ned i dörröppningen ut mot uterummet och smaskade på lite rån och majskrokar...



Kanske ska dra på Bishop... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar