lördag 19 februari 2011

Morsor på stan - RAPPORT!!




I går var ju morsorna ute och gjorde stan, och jag tycker vi gjorde det riktigt bra. Vi var snygga, vi kunde föra oss, vi kunde fortfarande beställa drinkar i baren, vi snackade inte överdrivet mycket om våra barn och så hade vi jäkligt trevligt. Jäkligt bra kväll, det gör vi absolut om!

Fördrink här på Västeråsvägen 23, middag på Gillet och sen häng på bishop. Promenaden hem var inte så härlig, fy farao vad kallt det var. Först gick vi förbi Fridha och lämnade av henne, sen vidare hit till mig, sen gick Liza och Emma den sista biten hem till dom. Att krypa ner under täcket var helt underbart. Tur att vi inte måste springa på krogen varje helg, fast det finns ju taxi förstås.

Mejjis sov hemma hos Mariah så jag fick sova hela natten, har för mig att jag vaknade vid fem men insåg snabbt att ingen skrek eller var ledsen, bara att vända sig om och sova vidare. Sov till nio och gick sen och hämtade hem Tokan, mysigt! Tack Mariah, helt grymt!!

Jag är en slarv-Maja, glömde plånboken hemma så Liza fick vara min bank under kvällen. Tack till dig. Vill ha summa och kontonummer för att göra mig skuldfri, lägg på en jäkla massa ränta för slarvighet!

Joel fick hjälpa till med musiken.



De här morsorna som jag har börjat umgås med är så jäkla snälla, de kommer jämt med helt fantastiska presenter. Och den här gången gjorde de mig lyckligare en någonsin. Tulpaner som jag älskar och som jag kan ha hela huset fullt av, älskar verkligen tulpaner. Och sen kan ni ju bara titta på bilden och förstå varför jag är så lycklig. Jag fick en helt fantastisk "vedkorg", just nu är det ved i den men den kommer nog få flytta runt och ha lite olika användningsområden. Den kanske får stå i uterummet, fylld med fina filtar, kanske blir den ett tidningsställ, ja eller så blir det en vedkorg. Längtar bara tills golv och väggar blivit vita och jag får ställa dit såna här fina grejer....ååååh... jag dööör, älskar verkligen blandningen vitt, industri, zink, lite rost, och så något grönt levande till det. (alltså inte Hulken, Kermit eller så, utan nån levande blomma, gärna knoppar som väntar på att slå ut. Fantastiskt!!



 Tack för en härlig kväll och för er givmildhet. Tack till Mariah som barnvaktade Mejjis.

2 kommentarer:

  1. Det är du som ska ha tack för allt du bjöd på!
    Vi har en favorit i repris att se fram emot..
    Ha så kul ikväll.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. tack själv..var riktigt trevligt..men nästa gång ska jag oxå ha nått smarrigt att äta:-))och nått gott att lufta strupen med ..jag skulle tydligen ha varit kvar tills ni skulle hem så ni hade sluppit frysa..men orkade inte vara taxi längre än till tolv..

    SvaraRadera