söndag 26 december 2010

Julafton i Baralund!


Julafton börjades med gröt och skinksmörgås, mums! Köket var som vanligt fullproppat och frukosten smakade underbart. Vi som firade jul var jag, Joel och Meja-Lisa, Joels syrra Pernilla, Christian, Ella & Enni, Christians föräldrar Leila & Kjell och Joels mamma & pappa.

Grötfrukost...

Pepparkakshusbak stod också på schemat. Pernilla och Joel var mest aktiva, jag o Meja-Lisa tog oss en välbehövlig tupplur. Joel funderade på ritningen och Pernilla o tjejerna byggde.

Resultatet!

Innan julbordet var det dags för glöggdrickande, mycket smaskigt att smaska på...





 Familjen Jul:)
 Vår fina lilla toka

Sen var det dags för all god julmat och trevlig middag...




Därefter var det dags för tomten att komma på besök....men i Baralund är tomten lite annorlunda, förra året kom det en badtomte i baddräkt och i år kom en mycket ful gubbe med en arm och rosa tassar till fötter:)






GOD FORTSÄTTNING önskar Meja-Lisa


4 kommentarer:

  1. Vilken idyll! Ja, förutom den fruktansvärda tomten då.... :-o
    God fortsättning till er också!
    Kramar från oss i Tyresö

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara kort..Ni verkar ha haft det super duper...//Kram lotta

    SvaraRadera
  3. Jag håller med, förskräcklig tomte men härliga bilder från ert julfirande! Ja hur våran jul var vet du ju. Nu vill jag bara bli frisk!! Så fort jag blir kry ska vi ses!! Kram S

    SvaraRadera