onsdag 15 december 2010

En mysig dag till ända...

I dag har jag/vi haft en sån där riktigt mysig dag, såna dagar som jag gillar. Lite pyssel, lite besök och så lite spring i affärer....och detta visste jag inte när jag vakna i morse. Inget planerat och så blir det en så härlig dag.

Jag började dagen med att kolla julkalendern i sängen och sen att upptäcka att det inte fanns nå frukostbröd. Då tog jag fram bagarmössan och slängde ihop mitt favvobröd. Det heter Carolas julbröd, det var min svägerska Sara som började baka detta och jag älskade det. Nu gör nog jag det oftare än vad hon gör:)
Frukosten serverades till slut kl 10.00.

Sen fortsatte dagen med lite pyssel. Slog in några julklappar, fixade mat till Mejjis, lajja lite med henne mm. Sen ringde Mariah och sa att hon var på väg till mig. Jättekul med besök, vi drack te och snackade massa skit. Mysigt! Längtar till vi bor i Köping, då blir det mer av den varan.
Mejjis har nog varit världens snällaste och nöjdaste unge idag, kan knappt minnas att hon gnällt, skrikit eller varit missnöjd nån gång under dagen. Härliga lilla toka...

När Joel kom hem från jobbet så drog lilla familjen till IKEA, vi strosade lite och sen käkade vi i restaurangen. Joel käkade köttbullar och jag käkade julbord. Gött!
Vi hann även med bolaget och ica, sen var det kväller.
Mejjis somna i bilen hem så hon var ju såklart pigg när vi kom hem....men nu har hon somnat igen (pappan med). Bara tomten är vaken...

Gott natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar